Известие

Collapse
No announcement yet.

Малко ремонт по задното окачване на Алфа 147

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Оста може да се е изкривила, защото та да се изкриви моста, напречните щанги трябва да са на макарони.Логично разсъждавам, не ми се е случвало.Имал съм лееко разкрачено задно колело, но след като смених всички щанги (понеже бяха за смяна, а не заради наклона на колелото) и се оправи.
    Ако може колегата така да вземе части и да си пробва, щом няма да ходи по сервизи и не го бърка ремонта....освен проба-грешка, друго не остава....мии успех му желая.
    156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
    147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
    159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

    Comment


    • #62
      Първоначално публикувано от undy Покажи съобщение
      Оста може да се е изкривила, защото та да се изкриви моста, напречните щанги трябва да са на макарони.Логично разсъждавам, не ми се е случвало.Имал съм лееко разкрачено задно колело, но след като смених всички щанги (понеже бяха за смяна, а не заради наклона на колелото) и се оправи.
      Ако може колегата така да вземе части и да си пробва, щом няма да ходи по сервизи и не го бърка ремонта....освен проба-грешка, друго не остава....мии успех му желая.
      Мерси в понеделник с това ще си играя.

      Comment


      • #63
        Първоначално публикувано от ivaka89 Покажи съобщение
        Мерси в понеделник с това ще си играя.
        Мостът е достатъчно малко да кривне и дава голямо отклонение. Оста ако кривне ще се приближи гумата към амортисьора и ще търка в пружината

        Comment


        • #64
          Първоначално публикувано от ivaka89 Покажи съобщение
          ляво колело беше 1, и нещо (под 1.5) дясното ми е 3.5. Сменени бяха тампоните на щангите, сега съм сменил целите щанги, тампони на амортисьори,прашници и ударни тампони на амортисьори. Амортисьорите са здрави, ще сменям тампона на шенкела от който според мен не влияе наклона. Не знам от какво се разкрачва, а много искам да знам. На подемник когато я вдигнат се изправят гумите и при спускане се разкрачва от тежестта си.
          При положение че имаш разлика от почти два градуса в камбъра(тва е принципно "западния" израз който се ползва за страничния наклон), дълбоко се съмнявам че той идва от напречните щанги, или тампона на шенкела.......или дори от тампона на амортис горе в купето........
          Принципно почти всеки дето регулярно се занимава с окачвания на тая 147/157/ГТ платформа с малко оглеждане, въпроси и кротко почукване тук - там може да разбере защо колата е разкрачена от едната страна с 2 градуса повече от другата......
          Окачването на 156 е колкото просто, толкова и сложно - просто трябва да си си сблъсквал с всичките му капризи.....по мое собствено мнение колкото е скапано и смотано окачването на 156 отпред, то отзад за сметка на това е опростено, леко и ефективно.....естествено ръждата и някой други фактори съсипват впечатлението, но като цяло е ОК........
          Шенкела е трудно да се изкриви, но не е невъзможно........
          Може да има и крив ботуш горе където ляга "шапката" на амортисьора, но пък трябва да има ебаси удъра за да стане това.......
          По мое скромно мнение имаш проблем с моста......
          Тва го казвам с уговорката че е почти 12 вечерта, а аз се опитвам да споделя бегъл опит по мнения от форума....
          Най евтиния вариант който бих ти препоръчал, независимо дали моста ти е крив или не - по бърз и евтин е дори от смяна на моста с друг.......
          Разбираш дали напречните щанги са добре захванати за моста и амортисьора и няма някакъв луфт(с подритване не става, трябва удър с як чук по гумата......ГУМАТА а не по джантата)......
          Проверяваш дали 4те болта на моста са захванати добре и дали моста мърда - малко вероятно е но все пак......
          Отиваш от страната от която гумата е по разкрачена, махаш горния болт на амортисьора, леко разхлабваш долния за да можеш да движиш шенкела по вертикала, застопоряваш с долния болт в положението което искаш да е шенкела.........и на финала почваш да пилиш с нещо горната дупка на амортисьора до момента в който болта влезе и от двете страни.......
          На някой може да му изглежда много кощунствено да вземе да се пили отвора на амортис, но понякога това е много по лесно, бързо и евтино решение на такъв проблем......
          Понеже съм го правил по други причини, на моя кола, горе долу 1мм изпиляване се равнява на 1.5 градуса камбър......правил съм го на шенкел който е с по малко разстояние на болтовете, така че цифрата може да варира, но малко......
          И не - не е опасно след като се затегне след това както си е било, отзад тежеста и натоварването не са чак толкова големи.......
          Има малка вероятност да ти е бил сменян някога, някъде моста при друг собственик, а мостовете колкото и да се казва че са еднакви(задните имат по несъществени разлики, предните имат разлики който могат да са фатални при смяната на тамп на стаб щанги), може някой нещо да е недогледал.......но това е тема по която не ми се дискутира, а и съм писал по нея.....
          Last edited by ФЕРАРИСТ; d.m.y г., 23:38.
          "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
          F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

          Comment


          • #65
            Първоначално публикувано от ivaka89 Покажи съобщение
            ляво колело беше 1, и нещо (под 1.5) дясното ми е 3.5. Сменени бяха тампоните на щангите, сега съм сменил целите щанги, тампони на амортисьори,прашници и ударни тампони на амортисьори. Амортисьорите са здрави, ще сменям тампона на шенкела от който според мен не влияе наклона. Не знам от какво се разкрачва, а много искам да знам. На подемник когато я вдигнат се изправят гумите и при спускане се разкрачва от тежестта си.
            Да си слагал амортесьор втора злоупотреба от 147 например
            Fiat Punto 1.4GT 1996
            Hyundai Tucson 2.0 2007
            Renault Clio 1.5 2019

            Comment


            • #66
              По вероятно друга пружина, ама просвета би му направил впечатление

              Comment


              • #67
                Първоначално публикувано от thecleaner Покажи съобщение
                Да си слагал амортесьор втора злоупотреба от 147 например
                Мда, тва също е логично предположение......
                "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                Comment


                • #68
                  Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                  По вероятно друга пружина, ама просвета би му направил впечатление
                  Не съм сменял амортисьорите никога, не ми е давала повод. Ако предишния собственик е правил нещо аз не знам какво е

                  Comment


                  • #69
                    Накрая разпробих горното ухо на амортисьора Сега на око изглежда добре, ще видим през седмицата какво ще каже реглажа

                    Comment


                    • #70
                      Първоначално публикувано от ivaka89 Покажи съобщение
                      Накрая разпробих горното ухо на амортисьора Сега на око изглежда добре, ще видим през седмицата какво ще каже реглажа
                      147 не е с алуминиев мост

                      Comment


                      • #71
                        Първоначално публикувано от ivaka89 Покажи съобщение
                        Накрая разпробих горното ухо на амортисьора Сега на око изглежда добре, ще видим през седмицата какво ще каже реглажа
                        При това положение сега, на реглажа ако има някакво отклонение, ще трябва от там дето си разпробил да се откорегира, нали така?
                        А ще се навият ли механиците?
                        156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                        147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                        159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                        Comment


                        • #72
                          Първоначално публикувано от undy Покажи съобщение
                          При това положение сега, на реглажа ако има някакво отклонение, ще трябва от там дето си разпробил да се откорегира, нали така?
                          А ще се навият ли механиците?
                          То аз съм го дръпнал максимално (колкото съм го разпробил) не вярвам да съм се престарал добързя ме да взимам шенкел, да го слагам и да гледам резултата
                          Тази седмица ще потърся свободно време да я оставя за един реглаж.

                          Comment


                          • #73
                            Първоначално публикувано от ivaka89 Покажи съобщение
                            То аз съм го дръпнал максимално (колкото съм го разпробил) не вярвам да съм се престарал добързя ме да взимам шенкел, да го слагам и да гледам резултата
                            Тази седмица ще потърся свободно време да я оставя за един реглаж.
                            Ако си го нацелил отраз...шапка ти свалям веднага А дано
                            156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                            147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                            159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                            Comment

                            Working...
                            X